Audiosfera na przełomie stuleci , Wojciech Siwak
(czas wykładu i prezentacji 45 min.)Słuchacz w XXI wieku prawdopodobnie zanurzać się będzie w przestrzeniach wirtualnych sal koncertowych czy innych spreparowanych rzeczywistościach, programując na domowym sprzęcie wykonanie symfonii Beethovena według swojego uznania, a nawet pod własną batutą; bądź też, połączony siecią komputerową uczestniczyć będzie w wirtualnych jam-sessions, wykonywanych na instrumentach nowej generacji sterowanych ruchem, dotykiem, głosem, myślą.
Prezentowany tekst omawia drogę, która prowadzi do zarysowania wymienionych wyżej perspektyw, akcentując następujące zagadnienia:Wystąpienie obejmuje pokaz prezentację technologii studyjnych, możliwości cyfrowej obróbki dźwięku za pośrednictwem komputera, twórczości z wykorzystaniem transmisji internetowej wirtualne studio nagraniowe oraz cyber-radia i cyfrowej syntezy dźwięku. Możliwa jest również prezentacja audiowizualna systemu Real Audio, komputerowych interfejsów studyjnych oraz projektów intermedialnych (CD ROM, prezentacja online na żywo z wykorzystaniem Internetu lub offline z dysku twardego).
- Standardy technologiczne a standardy artystyczne
- Płyta i taśma przyszłość medium
- Nowe instrumentarium s yntezatory, samplery
- Dźwięk analogowy versus cyfrowy cyfrowa rewolucja
- Od restrukturyzacji czasu do restrukturyzacji przestrzeni
- - akustyczna cyberprzestrzeń
- zdarzenia prezentacje wybranych sposobów organizacji nowej przestrzeni akustycznej
- Audialna teleobecność
- muzyka w Internecie
- Real Audio radio i telewizja w Internecie
- nowy standard zapisu dźwięku MP3
- internetowe studio teleobecność zrealizowana
- Wirtualna rzeczywistość i oswojony interfejs
- hiperinstrumenty
- słuchacz jako operator projekt MIT Brain Opera