|
|
|
W kategorii pierwszej (nowych eksperymentów) może uczestniczyć każdy, kto przedstawi pomysł eksperymentu przeznaczonego dla dowolnego poziomu nauczania z zastosowaniem komputera jako przyrządu pomiarowego lub/oraz maszyny matematycznej do przetwarzania wyników tego doświadczenia. Można stosować dowolne ogólnodostępne oprogramowanie oraz oprzyrządowanie i sprzęt. Bardzo mile widziane są własne nie profesjonalne rozwiązania dotyczące oprogramowania i aparatury pomocniczej. Oczekujemy ciekawych komputerowo wspomaganych eksperymentów przygotowywanych w pracowniach akademickich, szkolnych czy w domu przy użyciu urządzeń typu: karta dźwiękowa, mikrofon, głośnik, kamera video, video-blaster itp. Uczniowie, którzy mają własne pomysły i chcieliby uczestniczyć w konkursie, a nie mają możliwości technicznych mogą skontaktować się z członkami Komisji Konkursowej w celu uzyskania możliwości skorzystania z pracowni akademickich lub szkolnych. W późniejszym terminie podamy szczegółowe adresy. Na pewno można skorzystać z pomocy Wydziału Fizyki Uniwersytetu im A. Mickiewicza w Poznaniu oraz Uniwersytetu Białostockiego.
Kategoria druga dotyczy wyłącznie nauczania fizyki (również w ramach
przedmiotu Przyroda) mogą uczestniczyć nauczyciele lub osoby związane
z szkolnictwem na dowolnym poziomie nauczania; od podstawowego do akademickiego.
Kategoria ta dotyczy dowolnych zastosowań komputerów do dowolnie wybranego
tematu lekcyjnego. Mogą to być zastosowania dowolnych legalnie dostępnych
programów edukacyjnych, programów zaczerpniętych z Internetu, eksperymentów
wspomaganych komputerowo, programów własnego autorstwa itp.
Minimalne wymagania - omówienie treści stosowanych
materiałów, proponowanego sposobu ich wykorzystania, bez konieczności praktycznej
realizacji pomysłu w szkole.
Wyższy poziom jest przeznaczony dla nauczycieli
i stawia się wymagania bliższego omówienia proponowanych rozwiązań i stosowanych
materiałów, ich miejsca w programie nauczania (scenariusz lekcji). W przypadku
wdrożonych pomysłów mile widziane będą wypowiedzi uczniów lub studentów
na temat korzyci z stosowania komputera do realizacji danego tematu lekcji,
wykładu lub ćwiczeń.
Warunki konkursu są następujące:
Przesłanie (pocztą, na dyskietce, pocztą elektroniczną) w terminie
21 maja 1999 r. materiałów konkursowych w postaci: Opisu zaprojektowanego
i wykonanego doświadczenia dotąd nie publikowanego (w kategorii pierwszej),
lub omówienia zastosowania komputera do realizacji wybranego tematu wraz
z załącznikami (w kategorii drugiej). Mile widziane jest zgłoszenie na
adres Komisji Konkursowej w jak najkrótszym terminie informacji o chęci
udziału w konkursie i o temacie (tytule) pracy.
Najlepsze prace pragniemy wyróżnić nagrodami pieniężnymi oraz prezentacją
na imprezach towarzyszących XXXV Zjazdowi Fizyków Polskich w Białymstoku
(20-23 września 1999 r). Stšd uczestników prosimy z góry o wyrażenie zgody
na zamieszczenie informacji w materiałach drukowanych lub/oraz publikacji
w postaci zredagowanej przez Komisję lub uzgodnionej z jej członkami.
Przewodniczącym Komisji Konkursowej jest
Prof. dr hab. Henryk Szydłowski
Instytut Fizyki UAM
Ul. Umultowska 85
61-614 Poznań
tel. (061) 8217011 w. 320,
Fax. (061) 8217991
Informacje o Konkursie, oraz aktualne wiadomości będą dostępne pod
adresami:
http://fizyka.amu.edu.pl/ptfiz
(Poznań)
http://labfiz.uwb.edu.pl/ptf/PTF-konkurs.html
(Białystok)
Korespondencję elektroniczną należy kierować na specjalnie uruchomione
konto: ptfiz@amu.edu.pl lub na adres
osobisty przewodniczącego henryksz@amu.edu.pl
.