Ogólne informacje

1. Środki przekazu:

Wydaje się, że najefektywniejszym sposobem zainteresowania dziennikarzy fizyką cząstek jest zorganizowanie przy dofinansowaniu rządu wizyt w dużych laboratoriach jak CERN czy DESY. Taka wizyta w CERN-ie w 1991 r. była ogromnym sukcesem i doprowadziła do ponad 20 publikacji w prasie, radiu i telewizji. Ostatnio (w lipcu 1997 r.) podobna wizyta w DESY została sfinansowana przez Państwową Agencję Atomistyki (PAA).

2. Czasopisma popularnonaukowe:

Środowisko fizyków wysokich energii w Polsce ma bardzo dobre kontakty z redaktorami naczelnymi pięciu czasopism popularnonaukowych. Największy i najlepszy jest wydawany w nakładzie 150 000 egzemplarzy i zawiera 1 - 2 artykuły o cząstkach rocznie. Mogłoby być dużo więcej. Ostatnio cały numer czasopisma DELTA przeznaczonego dla uczniów szkół średnich był całkowicie poświęcony CERN-owi. Naszym zdaniem istnieją duże możliwości promocji i popularyzacji fizyki cząstek, jeśli znajdziemy więcej fizyków chcących pisać popularne artykuły (zachęty?)

3. Wystawy:

Wystawa CERN-u w Warszawie i Krakowie była ogromnym sukcesem. W Krakowie odwiedziło ją około 25 000 osób. To bardzo duży potencjał dla promocji fizyki wysokich energii.

4. Inna działalność:


Ostatnia moyfikacja 1998-11-03 - Webmaster