Java-aplet rzutu piłki w ośrodku


Przedstawiony tu applet jest symulacją rzutu piłki, na którą działa siła ciążenia i opór ośrodka (np. opór powietrza). Czyli mamy tu klasyczny rzut ukośny znany z lekcji fizyki plus komplikacja w postaci oporu stawianego przez ośrodek, w którym odbywa się ruch.

Obsługa programu jest następująca:

*W obszarze interfejsu ustawiamy, przy pomocy suwaków lub wpisując odpowiednie wartosci w pola tekstowe, wartości początkowe parametrów ruchu
*Następnie wciskając przycisk start uruchamiamy animacje
*W czasie trwania animacji mamy możliwość zatrzymać ją na chwilę (przycisk pauza) lub całkowicie przerwać (przycisk stop)
*Po zakończeniu animacji możemy odczytać wartości końcowe takie jak: czas animacji, prędkości dla składowych x i y, oraz warość położenia na osi x co odpowiada zasięgowi rzutu. Dodatkowo mamy możliwość wycztszczenia "śladów" pozosawionych przez poruszajšcš się piłkę.