Typ danych 2 niemapowany obraz RGB (Istotne informacje są podkreślone)
Liczba znaków w polu identyfikacyjnym obrazu. Dopuszczalna wartość 0-255. Jeżeli jest równa 0 to znaczy że pole nie jest dołaczone | ||
Typ mapy koloru. Może zawierać wielkości 0 lub 1. Jeżeli 0 to znaczy że nie ma załączonej mapy kolorów, jeżeli 1to znaczy że jest | ||
Kod typu obrazu. Pole to powinno zawierać zawsze binarną 2-kę ( typ danych 2) |
||
Specyfikacja mapy koloru -ignorowane jeżeli typ mapy koloru jest równy 0, gdy 1 interpretacja jest następująca: | ||
Początek mapy kolorów – Integer Lo-Hi index dla wejścia mapy kolorów | ||
Długość mapy kolorów -Integer Lo-Hi licznik dla wejść mapy kolorów | ||
Rozmiar wejścia mapy kolorów -liczna bitów w mapie kolorów -16 -Targa 16, 24 -Targa 24, 32 -Targa 32 | ||
Specyfikacja obrazu | ||
Położenie X obrazu – Integer Lo-Hi współrzędna X lewego dolnego rogu | ||
Położenie Y obrazu – Integer Lo-Hi współrzędna Y lewego dolnego rogu | ||
Szerokość obrazu – Integer Lo-Hi szerokość w pikslach | ||
Wysokość obrazu – Integer Lo-Hi szerokość w pikslach | ||
Rozmiar piksla w obrazie -liczba bitów na piksel -16 -Targa 16, 24 -Targa 24, 32 -Targa 32 | ||
Bajt deskryptora obrazu Bity 3-0 – liczba atrybutów związanych z każdym pikslem Dla Targa 16 – 0 lub 1 , Targa 24 -0, Targa 32 -8 Bit 4 – zarezerwowany -musi być 0 Bit 5 – bit położenia obrazu 1 – początek jest w górnym lewym rogu Bity 7-8 Flaga przeplotu danych 01 = dwie drogi (parzysty/nieparzysty) przeplot 10 = cztery drogi przeplot 11 = zarezerwowany |
||
Pole identyfikacyjne obrazu Zawiera dowolnej formy pole identyfikacyjne o długości 0-255 bajtów (określonej w pierwszym bajcie nagłówku obrazu). Jezeli jest wymagana większa ilość informacji może ona być składowana po danych obrazu |
||
Dane mapy koloru Jeżeli typ mapy koloru jest równy 0 to pole nie istnieje. Dane mapy koloru opisują rozmiar każdego wejścia, i liczbę wejść które powinieneś mieć do przeskoczenia. Każde wejście ma 2,3 lub 4 bajty| |
||
Pole danych obrazu To pole opisuje (szerokość) x ( wysokość ) piksli. Każdy piksel określa wartość koloru RGB w całkowitej liczbie bajtów Dla 2 bajtowego wejścia (na piksel):należy to rozkodować następująco: ARRRRRGG GGGBBBBB -gdzie każda litera przedstawia bit. Ponieważ zachowywuje się to jako Hi-Lo bajty to pierwszy przychodzi Dla 3 bajtowego wejścia (na piksel):każdy jeden bajt zawiera wartości blue – green -redGGGBBBBB a drugi powinien być ARRRRRGG, gdzie A jest bitem arrybutu Dla 4 bajtowego wejścia (na piksel): każdy jeden bajt zawiera wartości blue – green -red i atrybut. Dla większej szybkości działania z niektórym hardware-m Targa 24 jest czasami zachowywana jako obraz Targa 32 |
Więcej na temat formatu TGA możesz znaleźć pod ardesem: http://www.dcs.ed.ac.uk/home/mxr/gfx/2d-hi.html